Op deze pagina vindt u nuttige informatie betreffende het online bestellen van uw optische- en/of zonnebril.
Indien u na het lezen van deze pagina nog vragen hebt,
aarzel dan niet om ons te contacteren!


Afmetingen:

Bij alle optische monturen en zonnebrillen ziet u 3 verschillende afmetingen (bv: 50*12*145). 

De betekenis van deze afmetingen zijn:

1ste afmeting: Lensbreedte - (50*12*145) dit is de horizontale breedte van elke lens apart (links en rechts) op zijn breedste punt. 

2de afmeting: Neus- of brugbreedte - (50*12*145) dit is de afstand tussen de twee lenzen. De spatie waar het montuur past tegen de neus. 

3de afmeting: Veerlengte - (50*12*145) dit is de lengte van de veren, inclusief het gebogen gedeelte dat achter de oren zit.


Pupilafstand:

De pupilafstand, ook wel PD genoemd, is de afstand in millimeters tussen de pupillen bij het in de verte kijken.

De pupilafstand wordt gemeten bij het aanmeten van een bril om de gecorrigeerde glazen goed voor de ogen te kunnen centreren.

De afstand wordt vaak afzonderlijk voor het rechter- en het linkeroog opgegeven, bv rechts 29.5 en links 31.5

Hoe exacter de glazen gecentreerd worden aan de hand van de pupilafstand, hoe beter u met uw gecorrigeerde bril zal kunnen zien.

Wenst u online een bril met gecorrigeerde glazen aan te kopen, stuur ons dan zeker uw pupilafstand zodat wij uw bril nauwkeurig kunnen monteren.

Hebt u binnenkort een afspraak bij uw oogarts, vraag uw oogarts dan ook uw pupilafstand op te meten en te vermelden op uw voorschrift.

Het is ook perfect mogelijk uw eigen pupilafstand te meten. 
Download hiervoor onze pupilafstandmeter met één enkele klik, hier links.


Voorschrift oogarts:

Hebt u een voorschrift van uw oogarts ter beschikking? Dan ontvangen wij dit graag.

Zo beschikken wij over alle nodige informatie om een perfecte bril voor u te maken.

Upload hier uw voorschrift:


Hierbij een voorbeeld van een voorschrift van een oogarts ter illustratie hoe u uw details aan ons kan doorgeven.

Bij bijna elk montuur in onze webshop vindt u de mogelijkheid om de gegevens van uw nodige correctie(s) door te geven.

Deze zijn gemakkelijk af te lezen van het voorschrift dat u van uw oogarts hebt ontvangen.

Ver: dit is de correctie dat u nodig hebt om ver te zien.

Dicht: dit is de correctie dat u nodig hebt om te lezen.

Ver en dicht: dan hebt u een multifocale- of computerbril nodig.; een correctie voor zowel ver als dichtbij.

Additie: indien u een multifocale- of computerbril nodig hebt, zal er een correctie bij 'additie' ingevuld zijn. Dit is de correctie dat u nodig hebt om te lezen.

Cylinder: indien uw oogbol niet perfect rond is, noemt men dit in de medische wereld astigmatisme. Met een cylindercorrectie kan dit perfect opgelost worden. Uw dieptezicht zal aanzienlijk verbeteren. De cylindercorrectie hangt altijd samen met de graad van een as.
Het is dus van groot belang dat u ons zowel de correctie van de cylinder als de as bezorgd.

Twijfelt u toch bij het doorgeven van alle gegevens? Upload het voorschrift van uw oogarts dan bovenaan bij het gedeelte 'Voorschrift oogarts' of bezorg ons uw voorschrift per mail.


Aankoopmogelijkheden:

Het aankopen van een optische bril, of zonnebril, is een persoonlijke keuze. Het is namelijk een deel van uw voorkomen, uw look.

Omdat het aankopen van een bril online de mogelijkheid niet geeft de bril even te passen, hebben wij volgende opties voor u:

  • Bent u bekend met het montuur (hebt u reeds hetzelfde model, of heeft u het model reeds gepast), aarzel dan niet om deze bij ons online aan te kopen. Onderstaand, bij het 'Service na verkoop' gedeelte, wordt uitgelegd wat u kan doen indien u toch niet tevreden zou zijn van uw aankoop.
  • Bent u overtuigd van uw keuze maar wenst u de bril toch even te passen? Koop de bril dan online bij ons en kies bij betalen 'gratis ophalen in Schilde' .
  • Toch even passen vooraleer aan te kopen? Kies bij opties 'Gratis reservatie in winkel' en het gekozen montuur wordt voor u, vanaf datum bestelling, gedurende een periode van 10 kalenderdagen gereserveerd. 

Service na verkoop

Wij vinden de tevredenheid van onze klant het allerbelangrijkste.

Koopt u iets online en bent u toch niet tevreden over uw aankoop? Er is altijd een mogelijkheid tot omruiling of ontvangen van een waardebon voor hetzelfde bedrag van uw aankoop.

Voor meer informatie, contacteer ons per mail aub.

 

Ook voor herstellingen, een nieuw paar lenzen, professionele reiniging of aanpassing van uw montuur, helpen wij u graag verder.